Kalendarium

Poniedziałek, 2020-08-10

Imieniny: Bianki, Borysa

Statystyki

  • Odwiedziny: 553992
  • Do końca roku: 143 dni
  • Do wakacji: WAKACJE!!!
Jesteś tutaj: Start / ZRÓB TO SAM

ZRÓB TO SAM

Artykuły

klasa 8

2020-03-15

klasa 8

 język polski 

 klasa 8 a

Drogi uczniu!

  1. Obejrzyj w internecie filmową adaptację: „Quo vadis ", „Małego Księcia”, „Kamieni na szaniec” i „Syzyfowych  prac” (dostępne na cda).
  2.  Przygotuj 5 pytań (z odpowiedziami) do każdej  z lektur:

„Zemsta”, „Quo vadis”, „Syzyfowe  prace”, „Balladyna”, “Kamienie na szaniec”, „Mały Książę”, „Latarnik”, „Opowieść wigilijna”, „II część Dziadów”.

            LUB

Wykonaj album z bohaterami wyżej wymienionych lektur (imię, nazwisko, wiek, rodzina, problemy). Technika dowolna. Można wkleić zdjęcie (w wersji komputerowej) lub narysować bohatera (w wersji papierowej). Jeśli zdecydujesz się na wykonanie pracy w wersji komputerowej, możesz ją wysłać do mnie przez dziennik elektroniczny.

  1. W pierwszej części ćwiczeń znajdują się KARTKÓWKI Z LEKTURY (z tego cyklu ostatnio robiliśmy mitologię):
  2.  „Żona modna” oraz „Zemsta” - strona 8.
  3. Przypowieści ewangeliczne (jeśli ktoś nie pamięta treści, odsyłam do Biblii) – strona 37.
  4. „Quo vadis” - strona 42.
  5. „Syzyfowe prace” - strona 55.
  6. „Reduta Ordona” - strona 61.
  7. „Balladyna” - strona 65.
  8. „Mały Książę” - strona 72.
  9. Utwory epickie – strona 129.

Polecam Ci rozwiązanie testów. Proszę o informację zwrotną, czy masz ćwiczeniówkę w domu. Jeśli nie, zrobię zdjęcia testów i wyślę je w następnej wiadomości.

Owocnej pracy!

 

 

kl 8b

Drogi Uczniu!
1. Obejrzyj w internecie filmową adaptację "Pana Tadeusza" (dostępna na wideo cda).
2. Przeczytaj wskazówki dotyczące pisania recenzji filmu znajdujące się pod linkiem: http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-recenzje/
3. Napisz recenzję obejrzanego filmu ("Pan Tadeusz") - praca będzie podlegała ocenie.
4. Przygotuj listę 10 ciekawostek z życia Adama Mickiewicza.
5. Rozwiąż test dotyczący przemówienia znajdujący się pod linkiem: https://gwo.pl/strony/2611/seo_link:przemowienie-test

Życzę przyjemnej pracy :)

 

matematyka

            Zadanie1

Zestaw zadań nr 1 z podręcznika str. 229 – 231.Proszę wykonać obliczenia i zapisać odpowiedzi do wszystkich zadań (również zamkniętych).

 

 

 

Biologia

1. Opisz w formie referatu lub wykonaj prezentację na temat: Różnorodność biologiczna i jej zagrożenia.( pomoc -podręcznik str.137-150)

Chemia

1. Napisz na czym polega reakcja polimeryzacji .Zastosowanie tworzyw sztucznych. Wykonaj zadania :1,2,3,4, str.125.w zeszycie do przedmiotu

2.Wykonaj prezentację lub referat na temat.-Wybitne osiągnięcia w dziedzinie chemii.

Geografia

 

Projekt pisemny „ Geografia i środowisko przyrodnicze Stanów Zjednoczonych ”

 

a)     Położenie geograficzne Stanów Zjednoczonych

b)     Klimat, wody powierzchniowe, ukształtowanie terenu

c)     Ochrona środowiska w Stanach Zjednoczonych

d)     Przemysł, usługi i rolnictwo

e)     Walory turystyczne Stanów Zjednoczonych

 

Dowolna forma: w zeszycie, lub na kartkach w formacie A4

 

Zadanie z historii

Opisz wydarzenia historyczne, losy bohaterów na tle tych wydarzeń w oparciu o lektury obowiązkowe, takie jak "Kamienie na szaniec" Aleksandra Kamińskiego lub "Syzyfowe prace" Stefana Żeromskiego.

 

 

fizyka

  1. Amplituda
  2. Okres drgań
  3. Częstotliwość
  4. Ruch drgający
  5. Przemiany energii podczas ruchu wahadła
  6. Fala mechaniczna
  7. Długość fali
  8. Fala dźwiękowa
  9. Natężenie fali
  10. Infradźwięki
  11. Ultradźwięki
  12. Głośność dźwięku
  13. Gdzie mogą rozchodzić się fale elektromagnetyczne
  14. Fale elektromagnetyczne (opis fal)

- gamma

- rentgenowskie

- nadfioletowe

- podczerwone

- mikrofale

- radiowe

 

Przykładowe zadania.

  1. Fale morskie uderzają o brzeg z częstotliwością 2Hz. Odległość między grzbietami fal wynosi6m. Jaka jest prędkość fal.
  2. Oblicz okres i częstotliwość drgań wahadła, które wykonuje 15 drgań w ciągu 1 min.
  3. Długość fali wynosi 1,5 m a szybkość jej rozchodzenia się 3 m/s. Oblicz

a) okres tej fali

b) jej częstotliwość

     4.  Fala o częstotliwości 3 Hz rozchodzi się z szybkością 4m/s. Jaka jest

          długość tej fali ? Ile wynosi jej okres ?

  1. Oblicz długość fali dźwiękowej w powietrzu (340m/s) o częstotliwości 1000 Hz.

Proszę o opracowanie zagadnień w zeszycie przedmiotowym i rozwiązanie przykładowych zadań

.

język niemiecki

 Wykonaj następujące ćwiczenia

https://jezykniemiecki.org/cwiczenia/przyimki/przyimki-celownik/

https://jezykniemiecki.org/cwiczenia/przyimki/przyimki-biernik/

https://www.profesor.pl/publikacja,31576,Cwiczenia,Cwiczenia-utrwalajace-slownictwo-IN-DER-STADT

 

 

Język angielski

Zostałeś poproszony  o pomoc w zorganizowaniu zawodów sportowych w szkole. Napisz notatkę zwierającą 50-120 słów, w której:

- podasz informacje dotyczące zawodów

- opiszesz zawody

- wyjaśnisz, w jaki sposób można przystąpić do zawodów

 

Rozwiąż arkusz egzaminacyjny znajdujący się w podręczniku na stronie 184. Pomiń zadania na słuchanie.

 

wychowanie fizyczne

 

W związku z zawieszeniem zajęć na 2 tygodnie, przesyłam pracę domową do samodzielnego wykonania w domu w ramach przedmiotu -wychowanie fizyczne.

Zadania domowe zostaną zgłoszone do szkolnego konkursu.

 

Proszę o wybór jednego z przedstawionych poniżej projektów:

 

1. " Mój poranny zestaw ćwiczeń w domu- prezentacja multimedialna lub projekt plastyczny w formie broszury (poradnika)

 

Projekt musi zawierać:

- definicje Gimnastyki -treningu porannego

- plan ćwiczeń ( rozgrzewka, ćwiczenia na poszczególne partie ciała, ćwiczenia rozciągające)

- nazwę ćwiczenia , opis ćwiczenia , ilość powtórzeń- czas trwania treningu

- jakie są zalety porannego treningu, jakie znaczenie ma aktywność poranna dla całego organizmu.

 

2. " I Ty możesz zostać ratownikiem medycznym"- prezentacja multimedialna lub projekt plastyczny w formie broszury (poradnika)

 

Projekt musi zawierać :

- pojęcie ,zakres i znaczenie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej

- odpowiedzialność prawna

- bezpieczeństwo podczas akcji ratowniczej

- łańcuch przeżycia. Ogólne zasady postępowania.

- ocena stanu przytomności

- ocena oddychania

- wezwanie służb ratunkowych. Umiejętności wzywania pogotowia ratunkowego.

- pierwsza pomoc przy utracie przytomności. Pozycja boczna ustalona.

- resuscytacja krążeniowo-oddechowa

- AED- defibrylator automatyczny, okoliczności jego użycia

- przyczyny i zasady postępowania w przypadku omdlenia, zasłabnięcia

- pierwsza pomoc przy zatruciach

- pierwsza pomoc przy oparzeniach

- pierwsza pomoc przy napadzie drgawkowym-epilepsja

- pierwsza pomoc przy bólu w klatce piersiowej, zawale Aleksandra Gąsowska - nauczyciel wychowania fizycznego

2. " I Ty możesz zostać ratownikiem medycznym"- prezentacja multimedialna lub projekt plastyczny w formie broszury (poradnika)

Projekt musi zawierać :
- pojęcie ,zakres i znaczenie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej
- odpowiedzialność prawna
- bezpieczeństwo podczas akcji ratowniczej
- łańcuch przeżycia. Ogólne zasady postępowania.
- ocena stanu przytomności
- ocena oddychania
- wezwanie służb ratunkowych. Umiejętności wzywania pogotowia ratunkowego.
- pierwsza pomoc przy utracie przytomności. Pozycja boczna ustalona.
- resuscytacja krążeniowo-oddechowa
- AED- defibrylator automatyczny, okoliczności jego użycia
- przyczyny i zasady postępowania w przypadku omdlenia, zasłabnięcia
- pierwsza pomoc przy zatruciach
- pierwsza pomoc przy oparzeniach
- pierwsza pomoc przy napadzie drgawkowym-epilepsja
- pierwsza pomoc przy bólu w klatce piersiowej, zawale  

                       

 

Czytaj więcej o: klasa 8

klasa 7

2020-03-15

klasa 7

 

Język polski

1.Przeczytaj lekturę pt. „Qvo vadis”.

2.Przygotuj wiadomości o Henryku Sienkiewiczu – pisemnie.

3. Wykonaj prezentację: Polscy nobliści – laureaci literackiej Nagrody Nobla.

 

 Matematyka

 

            Zadanie1

Proszę powtórzyć materiał dotyczący wyrażeń algebraicznych, wartości liczbowej, sum algebraicznych, dodawania, odejmowania i mnożenia sum algebraicznych, wyłączania wspólnego czynnika liczbowego przed nawias.

 

 

 

Język angielski

 

  1. 1.     Przeczytaj polecenie i zredaguj wiadomość e-mail.

Jesteś na wakacyjnej wycieczce z rodzicami. Napisz wiadomość  e-mail do kolegi/koleżanki z Londynu.

  • Wyjaśnij, gdzie pojechaliście.
  • Opisz miejsce, które zwiedzasz.
  • Napisz, co planujesz robić po powrocie.

Podpisz się jako XYZ. Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów. Długość listu powinna wynosić od 50 do 100 słów.

 

 

BIOLOGIA

1. Opisz w zeszycie przedmiotowym:

Co to jest krwotok, rodzaje krwotoków ,I pomoc przy krwotokach.

2. Wykonaj krzyżówkę powtórzeniową -hasło-UKŁAD KRĄŻENIA CZŁOWIEKA. Pytania do krzyżówki powinny dotyczyć wiadomości z układu krążenia. Można wykorzystać wyrazy: leukocyt, hemoglobina, tętnica, osierdzie, miażdżyca, erytrocyt, aorta, anemia i innych.

CHEMIA

1.Wykonaj zadania ze str.108.(Dokończ przykłady ) oraz ,2,3,4 str.105.

2.Wykonaj prezentację lub album dotyczący Marii Skłodowskiej-Curie.

fizyka

  1. Pierwsza zasada dynamiki Newtona
  2.  Bezwładność
  3.  Druga zasada dynamiki Newtona
  4.  Swobodne spadanie ciał
  5.  Trzecia zasada dynamiki Newtona
  6.  Tarcie statyczne
  7.  Tarcie kinetyczne
  8.  Siła tarcia a siła nacisku
  9.  Opór powietrza
  10.  Zadania z treścią obejmujące:

- II zasadę dynamiki Newtona (podręcznik)

- swobodne spadanie ciał (podręcznik)

Proszę o opracowanie zagadnień w zeszycie przedmiotowym i rozwiązanie przykładowych zadań z podręcznika).

 

język niemiecki

Wykonaj ćwiczenia

Klasa VII:

https://merula.pl/niemiecki/niemiecki/czasowniki_zwrotne.html

http://www.niemiecki.nauka-jezyka-online.pl/testy/czasowniki-zwrotne-test/

http://niemieckihk.blogspot.com/2012/02/cwiczenia-do-dziau-essen.html

 

 

 

Geografia

Projekt pisemny „Energetyka w Polsce i na świecie ”

 

a)     Rodzaje źródeł energetycznych i ich występowanie

b)     Rodzaje elektrowni

c)     Znaczenie i zalety odnawialnych źródeł energii

 

Dowolna forma: w zeszycie, lub na kartkach w formacie A4

 

Zadanie z historii

Wykonaj prezentację "Częstochowa w okresie zaborów". Prezentacja ma zawierać informacje dotyczące położenia naszego miasta po każdym rozbiorze, sytuacji gospodarczej oraz historycznej.

 

 

 muzyka

1.Stanisław Moniuszko i opera.

Proszę, aby wejść na następujące strony:

 https://www.youtube.com/watch?v=gr3v9v4xcCU https://www.youtube.com/watch?v=kUMnvSnKnpo https://www.youtube.com/watch?v=Lz-kYUAfbAM 

Proszę aby dzieci zapoznały się z wiadomościami zawartymi w podręczniku str. 118-122.

2. Twórczość Fryderyka Chopina.

Zachęcam do obejrzenia prezentacji z dzieckiem

 https://www.youtube.com/watch?v=myD-LXvDJ6I oraz wysłuchania https://www.youtube.com/watch?v=JwoAoII1EkQ

Podręcznik str.105-113.

 

                        Plastyka

Praca plastyczna pt: „Częstochowa dawniej i dziś”.  Na jednej kartce wykonujemy dwie prace ilustrujące to samo miejsce dawniej i jak się zmieniło po latach. Format pracy A3 z podziałem na dwa pola, technika plastyczna dowolna, np.: pastele suche, pastele olejne, węgiel rysunkowy, farby akwarelowe, farby plakatowe, techniki mieszane.

Dla chętnych linki do obejrzenia filmów o ciekawych rozwiązaniach plastycznych:

https://www.youtube.com/watch?v=t6fmuE2KZdA

https://www.youtube.com/watch?v=05lM4_IQmAI

https://www.youtube.com/watch?v=-jAiO6namek

https://www.youtube.com/watch?v=TTrUTK0_Y1g

https://www.youtube.com/watch?v=iXl7YeYbxOM

 wychowanie fizyczne 

Z pewnoscią, w nadchodzącym okresie dzieciom będzie brakowało zabaw, ruchu i aktywności fizycznej. Będzie rozpierała ich niespożyta energia. Może warto wykorzystać te chwile na wspólne ćwiczenia i zabawy z dziećmi, ileż można siedzieć wpatrzonym w komputer i telefon? Proponuje ćwiczyć po dokładnym wietrzeniu pomieszczenia, ponieważ to wspaniały sposób obrony przed wszystkimi zarazkami. Ponadto to bardzo ważny element higieny dróg oddechowych i wyściełającej je śluzówki. A to właśnie ona jest celem ataku koronawirusa. Zdrowa, odpowiednio nawilżona śluzówka skuteczniej się broni przed zakażeniem. Dbajcie o siebie i wspierajcie wzajemnie.Jolanta Paciorkowska-Cierpiał

Fajne linki zawierające propozycje cwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M

https://www.youtube.com/watch?v=RCF4y56tbjI

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U&list=PL51r3odDvU4i2sEagfuG69xoI72MpLK-i

https://www.youtube.com/watch?v=z5TgKn8tgas

https://www.youtube.com/watch?v=RCF4y56tbjI

https://www.holmesplace.com/pl/pl/blog/lifestyle/calisthenics-for-children-5-animal-style-exercises-kids-will-love

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U&list=PLginPKNG9iSK9bp8TYP7UfsyutZX9U079

 

 

Czytaj więcej o: klasa 7

klasa 6

2020-03-15

klasa 6

 

Język polski  klasa 6a

1.Przeczytaj lekturę pt. „Pozłacana rybka”.

2.Wyszukaj legendę z okolic Częstochowy. Na jej podstawie narysuj komiks.

Klasa VI b

Drogi Uczniu!

1. Obejrzyj w internecie film, z którego dowiesz się, jak się robi lapbook. W sieci jest takich instrukcji wiele, możesz skorzystać np. z linku:
https://www.youtube.com/watch?v=uNhOGo8r4II
lub innych źródeł.
2. Wykonaj lapbook do lektury „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych ludzi".
Prace wezmą udział w konkursie szkolnym 
Kryteria oceny konkursowej:
a. Pomysłowość (np. wykorzystanie różnych elementów do wklejania - okienka, koperty itd., zagadek, rebusów, gier...).
b. Poziom wykorzystania lektury oraz zgodność z jej treścią (np.: informacje o bohaterach, problematyka, gatunki powieści, wynalazki, przygody, inne zagadnienia).
c. Poprawność zapisów (ortografia, interpunkcja, język).
d. Staranność pracy.

Życzę przyjemnej pracy :)

 

 

matematyka

 

1. Wykonaj ćwiczenia na stronie: www.wsipnet.pl/uczen; hasło:

kl. 6a 5T6Q-6A-MAT

kl. 6b 5T6Q-6B-MAT

2. Ułóż zadanie matematyczne o Częstochowie.

W 2020 roku Częstochowa obchodzi 800-lecie powstania. Z tej okazji ułóż zadanie matematyczne związane z informacjami o naszym mieście. Informacje (historyczne lub współczesne) mogą dotyczyć np. znanych budowli, rzeźb, obrazów, danych statystycznych itp. W zadaniu do obliczeń możesz wykorzystać np. znaki rzymskie, jednostki czasu, długości, masy, powierzchni, skalę itp. Wszystko zależy od Twojej pomysłowości i od tego jakie informacje uda Ci się wyszukać o Częstochowie."

 

 

język angielski

 

Na kartce formatu A4 napisz przepis na tradycyjną polską potrawę. Przepis musi zawierać: nazwę dania, składniki, sposób wykonania oraz zdjęcie lub staranny rysunek gotowej potrawy. Wykorzystaj słownictwo ze strony 65 w podręczniku.

Wszystkie prace zostaną ocenione i wezmą udział w szkolnym konkursie. Najlepsze przepisy trafią do konkursowej książki kucharskiej.

 

 biologia

1. Wykonaj krzyżówkę powtórzeniową -hasło-KRĘGOWCE ZMIENNOCIEPLNE. Ułóż pytania ,które dotyczą tematów; ryby,płazy i gady .

Wykorzystaj pojęci: ikra, jajorodność, skrzek, tarło,, kijanka, marszczelec, hibernacja i inne.

2. Wykonaj album -Gady żyjące w Polsce- opis ,zdjęcie lub rysunek .

 

Geografia

 

Projekt pisemny „Charakterystyka wielkich miast Europy ”

 

Do wyboru, opis dowolnego miasta:

 

Madryt

Moskwa

Berlin

Paryż

Londyn

 

a)     Położenie geograficzne

b)     Gospodarka miast: przemysł, usługi

c)     Opis obiektów turystycznych

d)     Ciekawostki

 

Dowolna forma: w zeszycie, lub na kartkach w formacie A4

 

Zadania z historii

1) "Obrona Jasnej Góry"- przedstaw w formie pisemnej jak przebiegała obrona klasztoru przed Szwedami. Uwzględnij postacie historyczne i najważniejsze wydarzenia.
2) Dla chętnych.
W dowolnej formie plastycznej sporządź mapę historyczną, dotyczącą walk w czasie najazdu Szwecji na Rzeczpospolitą w latach 1655 - 1660. Prace na ocenę celującą.

 

 

 

  Muzyka

1. Instrumenty dęte.

Proszę, aby wejść na następujące strony: https://www.youtube.com/watch?v=t72mH6hezus https://www.youtube.com/watch?v=59K3zuSiu_M https://www.youtube.com/watch?v=1-w9vtSrTZM https://www.youtube.com/watch?v=VEdKSlkgdkQ https://www.youtube.com/watch?v=JTqH7UaaUEU  Proszę aby dzieci zapoznały się z wiadomościami zawartymi w podręczniku str. 120-128 dotyczącymi podziału instrumentów dętych.

2. Fryderyk Chopin na emigracji.

Zachęcam do obejrzenia prezentacji z dzieckiem https://www.youtube.com/watch?v=myD-LXvDJ6I oraz wysłuchania https://www.youtube.com/watch?v=JwoAoII1EkQ Podręcznik str.91-97.

 

wychowanie fizyczne

 

W związku z zawieszeniem zajęć na 2 tygodnie, przesyłam pracę domową do samodzielnego wykonania w domu w ramach przedmiotu -wychowanie fizyczne.

Zadania domowe  zostaną zgłoszone do szkolnego konkursu.

 

Proszę o wybór jednego z przedstawionych poniżej projektów:

 

1. " Mój poranny zestaw ćwiczeń w domu- prezentacja multimedialna lub projekt plastyczny w formie broszury (poradnika)

 

Projekt musi zawierać:

- definicje Gimnastyki -treningu porannego

- plan ćwiczeń ( rozgrzewka, ćwiczenia na poszczególne partie ciała, ćwiczenia rozciągające)

- nazwę ćwiczenia , opis ćwiczenia , ilość powtórzeń- czas trwania treningu

- jakie są zalety porannego treningu, jakie znaczenie ma aktywność poranna dla całego organizmu.

 

2. " I Ty możesz zostać ratownikiem medycznym"- prezentacja multimedialna lub projekt plastyczny w formie broszury (poradnika)

 

Projekt musi zawierać :

- pojęcie ,zakres i znaczenie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej

- odpowiedzialność prawna

- bezpieczeństwo podczas akcji ratowniczej

- łańcuch przeżycia. Ogólne zasady postępowania.

- ocena stanu przytomności

- ocena oddychania

- wezwanie służb ratunkowych. Umiejętności wzywania pogotowia ratunkowego.

- pierwsza pomoc przy utracie przytomności. Pozycja boczna ustalona.

- resuscytacja krążeniowo-oddechowa

- AED- defibrylator automatyczny, okoliczności jego użycia

- przyczyny i zasady postępowania w przypadku omdlenia, zasłabnięcia

- pierwsza pomoc przy zatruciach

- pierwsza pomoc przy oparzeniach

- pierwsza pomoc przy napadzie drgawkowym-epilepsja

- pierwsza pomoc przy bólu w klatce piersiowej, zawale Aleksandra Gąsowska - nauczyciel wychowania fizycznego

2. " I Ty możesz zostać ratownikiem medycznym"- prezentacja multimedialna lub projekt plastyczny w formie broszury (poradnika)

Projekt musi zawierać :
- pojęcie ,zakres i znaczenie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej
- odpowiedzialność prawna
- bezpieczeństwo podczas akcji ratowniczej
- łańcuch przeżycia. Ogólne zasady postępowania.
- ocena stanu przytomności
- ocena oddychania
- wezwanie służb ratunkowych. Umiejętności wzywania pogotowia ratunkowego.
- pierwsza pomoc przy utracie przytomności. Pozycja boczna ustalona.
- resuscytacja krążeniowo-oddechowa
- AED- defibrylator automatyczny, okoliczności jego użycia
- przyczyny i zasady postępowania w przypadku omdlenia, zasłabnięcia
- pierwsza pomoc przy zatruciach
- pierwsza pomoc przy oparzeniach
- pierwsza pomoc przy napadzie drgawkowym-epilepsja
- pierwsza pomoc przy bólu w klatce piersiowej, zawale  

 

Plastyka

                       

Praca plastyczna pt: „Portret Bolesława Chrobrego”.  Format pracy A3, technika plastyczna: pastele suche, pastele olejne, farby akwarelowe, farby plakatowe, techniki mieszane.

Dla chętnych linki do obejrzenia filmów o ciekawych rozwiązaniach plastycznych:

https://www.youtube.com/watch?v=t6fmuE2KZdA

https://www.youtube.com/watch?v=05lM4_IQmAI

https://www.youtube.com/watch?v=-jAiO6namek

https://www.youtube.com/watch?v=TTrUTK0_Y1g

https://www.youtube.com/watch?v=iXl7YeYbxOM

 

 wychowanie fizyczne 6a

Z pewnoscią, w nadchodzącym okresie dzieciom będzie brakowało zabaw, ruchu i aktywności fizycznej. Będzie rozpierała ich niespożyta energia. Może warto wykorzystać te chwile na wspólne ćwiczenia i zabawy z dziećmi, ileż można siedzieć wpatrzonym w komputer i telefon? Proponuje ćwiczyć po dokładnym wietrzeniu pomieszczenia, ponieważ to wspaniały sposób obrony przed wszystkimi zarazkami. Ponadto to bardzo ważny element higieny dróg oddechowych i wyściełającej je śluzówki. A to właśnie ona jest celem ataku koronawirusa. Zdrowa, odpowiednio nawilżona śluzówka skuteczniej się broni przed zakażeniem. Dbajcie o siebie i wspierajcie wzajemnie.Jolanta Paciorkowska-Cierpiał

Fajne linki zawierające propozycje cwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M

https://www.youtube.com/watch?v=RCF4y56tbjI

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U&list=PL51r3odDvU4i2sEagfuG69xoI72MpLK-i

https://www.youtube.com/watch?v=z5TgKn8tgas

https://www.youtube.com/watch?v=RCF4y56tbjI

https://www.holmesplace.com/pl/pl/blog/lifestyle/calisthenics-for-children-5-animal-style-exercises-kids-will-love

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U&list=PLginPKNG9iSK9bp8TYP7UfsyutZX9U079

 

 

Czytaj więcej o: klasa 6

Klasa 5

2020-03-15

klasa 5

 

Język polski

Klasa 5a 

Witam Was cieplutko. Wierzę, że wszyscy jesteście zdrowi. Pewnie już nie możecie się doczekać materiałów do pracy w domu. Oto one!

Bardzo Was proszę, abyście przeczytali następną lekturę – F.H. Burnett „Tajemniczy Ogród”. Jeśli ktoś ma tę książkę w domu, to sprawa jest prosta. Ci, którzy nie mają lektury w domu, muszą wybrać którąś z poniższych możliwości:

  1. wersja do czytania:

https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/tajemniczy-ogrod.html

  1.  audiobook:

https://www.youtube.com/watch?v=3VmENxcI5Kc.

W trakcie czytania róbcie notatki, w których muszą się znaleźć:

- czas i miejsce wydarzeń,

- bohaterowie (kto jest kim),

- najważniejsze wydarzenia w punktach (plan wydarzeń).

Mile widziane rysunki, zagadki, krzyżówki, makieta tajemniczego ogrodu (przed i po zmianie).

Warto też obejrzeć film na cda.

Uwaga! Zadanie dla wszystkich:

Zredaguj list do kolegi (lub koleżanki), w którym podzielisz się z nim (lub z nią) swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi przeczytanej lektury F.H. Burnett „Tajemniczy ogród”. Napisz, co Ci się w książce podobało (lub nie podobało), co Cię wzruszyło, zdziwiło, przeraziło, zasmuciło, rozbawiło, dało do myślenia.

Zapisz swoją pracę na kartce i włóż do zeszytu, żeby się gdzieś nie zawieruszyła. POWODZENIA!

 

Mam nadzieję, że wszyscy przeczytaliście już zadaną przeze mnie lekturę „W 80 dni dookoła świata”. Jeśli ktoś tego do tej pory nie zrobił, oto pomocne linki:

  1. wersja do czytania:

https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/w-80-dni-dookola-swiata/

  1.  audiobook:

https://www.youtube.com/watch?v=uwK1sJyanM8.

Przypominam, że w trakcie czytania mieliście zrobić  notatki, w których miały się znaleźć:

- czas i miejsce wydarzeń,

- bohaterowie (kto jest kim),

- najważniejsze wydarzenia w punktach (plan wydarzeń).

Mile widziane rysunki, zagadki, krzyżówki, makieta.

Warto też obejrzeć film na cda.

 

klasa 5b

1.Przeczytaj lekturę pt. „Magiczne drzewo”.

2.Opisz przygodę bohaterów, która najbardziej ci się podobała.

 

Klasa V c

Drogi Uczniu!
1. Obejrzyj w internecie film, z którego dowiesz się, jak się robi lapbook. W sieci jest takich instrukcji wiele, możesz skorzystać np. z linku:
https://www.youtube.com/watch?v=uNhOGo8r4II
lub innych źródeł.
2. Wykonaj lapbook do lektury „W pustyni i w puszczy".
Prace wezmą udział w konkursie szkolnym.
Kryteria oceny konkursowej:
a. Pomysłowość (np. wykorzystanie różnych elementów do wklejania - okienka, koperty itd., zagadek, rebusów, gier...).
b. Poziom wykorzystania lektury oraz zgodność z jej treścią (np.: informacje o bohaterach, problematyka, gatunki powieści, wynalazki, przygody, inne zagadnienia).
c. Poprawność zapisów (ortografia, interpunkcja, język).
d. Staranność pracy.

Życzę przyjemnej pracy :)

 

 

 

Matematyka

Klasa Vb

            Zadanie1

Proszę uzupełnić zeszyt ćwiczeń Część 2 do strony 21.

 

 

1. Wykonaj ćwiczenia na stronie: www.wsipnet.pl/uczen; hasło:

kl. 5a 5T6Q-5A-MAT

kl. 5c 5T6Q-5C-MAT

2. Ułóż zadanie matematyczne o Częstochowie.

W 2020 roku Częstochowa obchodzi 800-lecie powstania. Z tej okazji ułóż zadanie matematyczne związane z informacjami o naszym mieście. Informacje (historyczne lub współczesne) mogą dotyczyć np. znanych budowli, rzeźb, obrazów, danych statystycznych itp. W zadaniu do obliczeń możesz wykorzystać np. znaki rzymskie, jednostki czasu, długości, masy, powierzchni, skalę itp. Wszystko zależy od Twojej pomysłowości i od tego jakie informacje uda Ci się wyszukać o Częstochowie."

 

 Język  angielski Klasa 5 a

  1. Narysuj plan naszej szkoły. Możesz wybrać dowolne piętro lub przedstawić w pracy wszystkie piętra. Podpisz po angielsku pomieszczenia.

Wykorzystaj słownictwo ze strony 70 w podręczniku.

  1. Narysuj plan lekcji na kartce A4. Napisz nazwy dni tygodnia oraz godziny. Uzupełnij plan nazwami przedmiotów szkolnych.

 

biologia

Wykonaj album dotyczący 5 charakterystycznych roślin występujących w środowisku naturalnym w Polsce.

Album zawiera nazwę rośliny- polską i łacińską, jej opis oraz zdjęcie lub rysunek. prace będą ocenione.

 

Sporządź w zeszycie notatkę dotycząca tematu- BUDOWA I FUNKCJE ŁODYGI,-(budowa łodygi funkcje, przekształcenia.)

 

geografia

Projekt pisemny „ Charakterystyka krajobrazu Polski”

 

Do wyboru, opis dowolnego krajobrazu:

 

Wybrzeże Słowińskie

Pojezierze Mazurskie

Wyżyna Śląska

Tatry

Sudety

 

a)     Położenie geograficzne

b)     Gospodarka regionu: przemysł, rolnictwo, usługi

c)     Opis obiektów turystycznych

d)     Ciekawostki

 

 

 

Zadanie z historii
Dowolną techniką plastyczną przygotuj projekt dowolnego zamku z okolic Częstochowy. Opisz jego historię.
Prace wezmą udział w konkursie

 

 

 

 

muzyka

1. Na wielu strunach. Instrumenty strunowe.

Proszę, aby wejść na następujące strony: https://www.youtube.com/watch?v=OUMAFezdk_w&list=PLTgkX5UXE1T0e3VuU8vMB9WUHSYW-TDsR https://www.youtube.com/watch?v=RjyrNNjIrL4 https://www.youtube.com/watch?v=CMZlcD32bGU https://www.youtube.com/watch?v=4V8s8WEPuL4 https://www.youtube.com/watch?v=3njLLd4nDQA https://www.youtube.com/watch?v=eOse2TX6Ueg Proszę aby dzieci zapoznały się z wiadomościami zawartymi w podręczniku str. 85-93 dotyczącymi podziału instrumentów strunowych.

2. Młodość Fryderyka Chopina.

Zachęcam do obejrzenia prezentacji z dzieckiem https://www.youtube.com/watch?v=myD-LXvDJ6I oraz wysłuchania https://www.youtube.com/watch?v=JwoAoII1EkQ Podręcznik str.98-104.

 

Plastyka

 

Praca plastyczna pt: „Portret Bolesława Chrobrego”.  Format pracy A3, technika plastyczna: pastele suche, pastele olejne, farby akwarelowe, farby plakatowe, techniki mieszane.

Dla chętnych linki do obejrzenia filmów o ciekawych rozwiązaniach plastycznych:

https://www.youtube.com/watch?v=t6fmuE2KZdA

https://www.youtube.com/watch?v=05lM4_IQmAI

https://www.youtube.com/watch?v=-jAiO6namek

https://www.youtube.com/watch?v=TTrUTK0_Y1g

https://www.youtube.com/watch?v=iXl7YeYbxOM

 wychowanie fizyczne 5c

Z pewnoscią, w nadchodzącym okresie dzieciom będzie brakowało zabaw, ruchu i aktywności fizycznej. Będzie rozpierała ich niespożyta energia. Może warto wykorzystać te chwile na wspólne ćwiczenia i zabawy z dziećmi, ileż można siedzieć wpatrzonym w komputer i telefon? Proponuje ćwiczyć po dokładnym wietrzeniu pomieszczenia, ponieważ to wspaniały sposób obrony przed wszystkimi zarazkami. Ponadto to bardzo ważny element higieny dróg oddechowych i wyściełającej je śluzówki. A to właśnie ona jest celem ataku koronawirusa. Zdrowa, odpowiednio nawilżona śluzówka skuteczniej się broni przed zakażeniem. Dbajcie o siebie i wspierajcie wzajemnie.Jolanta Paciorkowska-Cierpiał

Fajne linki zawierające propozycje cwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M

https://www.youtube.com/watch?v=RCF4y56tbjI

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U&list=PL51r3odDvU4i2sEagfuG69xoI72MpLK-i

https://www.youtube.com/watch?v=z5TgKn8tgas

https://www.youtube.com/watch?v=RCF4y56tbjI

https://www.holmesplace.com/pl/pl/blog/lifestyle/calisthenics-for-children-5-animal-style-exercises-kids-will-love

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U&list=PLginPKNG9iSK9bp8TYP7UfsyutZX9U079

 Klasa 5a i 5b

Drodzy Uczniowie!
W związku z zawieszeniem zajęć na 2 tygodnie,przesyłam pracę domową do samodzielnego wykonania w domu w ramach przedmiotu -wychowanie fizyczne.
Zadania domowe  zostaną zgłoszone do szkolnego konkursu.

Proszę o wybór jednego z poniższych projektów:

1. " Mój poranny zestaw ćwiczeń w domu- prezentacja multimedialna lub projekt plastyczny w formie broszury (poradnika)

Projekt musi zawierać:
- definicje Gimnastyki -treningu porannego
- plan ćwiczeń ( rozgrzewka, ćwiczenia na poszczególne partie ciała, ćwiczenia rozciągające)
- nazwę ćwiczenia , opis ćwiczenia , ilość powtórzeń- czas trwania treningu
- jakie są zalety porannego treningu, jakie znaczenie ma aktywność poranna dla całego organizmu.

2. " Piramida Zdrowego Żywienia dla dzieci i młodzieży "- prezentacja multimedialna lub projekt plastyczny w formie broszury (poradnika)

Projekt musi zawierać :
- pojęcie ,zakres i definicji Diety zbilansowanej
- co to są składniki odżywcze i ich podział
- zasady zdrowego odżywiania dzieci i młodzieży w wieku szkolnym
- co się składa na zdrowy styl życia ?
- projekt graficzny " Piramidy zdrowia"

3. Opracuj swój własny osobisty healthplan: PLAN -MODEL " Zdrowego stylu życia"

Plan musi zawierać:
- właściwe odżywianie się ( Przestrzeganie bilansu energetycznego, spożywanie dużej ilości warzyw i owoców, ograniczanie spożycia tłuszczów)
- systematyczną aktywność fizyczną (Stosowanie zasady 3x30x130/ co najmniej trzy razy w tygodniu ćwiczyć przez 30 minut przy wysokości tętna 130, hartować się)
- umiejętne ograniczanie skutków dystresu ( Życzliwość dla innych, systematyczność w wykonywaniu zaplanowanych działań
- wyeliminowanie uzależnień ( Rozwijanie u siebie " dzielności życiowej"

Pozdrawiam ! Wychowawczyni klasy i nauczyciel wychowania fizycznego Aleksandra Gąsowska

Czytaj więcej o: Klasa 5

Klasa 4

2020-03-15

klasa 4

 język polski

Kochani!

Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi. Pewnie już nie możecie się doczekać materiałów
do pracy w domu. Oto one!

Bardzo Was proszę, abyście przeczytali następne części lektury – „Kajko i Kokosz - Na Wczasach” https://www.youtube.com/watch?v=1Mb-lWR8AOQ

oraz „Kajko i Kokosz – Dzień Śmiechały” – załącznik pdf.

W trakcie czytania róbcie notatki, w których muszą się znaleźć:

- czas i miejsce wydarzeń,

- bohaterowie (kto jest kim),

- najważniejsze wydarzenia w punktach (plan wydarzeń).

Mile widziane rysunki, zagadki, krzyżówki, makieta Mirmiłowa.

Można narysować własną wersję komiksu - dalsze losy bohaterów. Życzę Wam owocnej pracy!

 

matematyka

 

            Zadanie1

W zeszycie ćwiczeń Część 1 zadania opuszczone do strony 99 włącznie. Ilość zadań samodzielnie rozwiązanych przez dziecko proszę ustalić indywidualnie, uzależnić od stopnia trudności. Numery zadań samodzielnie rozwiązanych proszę podkreślać.

 

język angielski

1 . Przeczytaj opis i wykonaj zadania a—d.

 a)        Znajdź i skreśl fałszywą        informację.

b)        Podkreśl na niebiesko nazwy  części ciała.

c)         Podkreśl na czerwono nazwy czynności. 

d)        Uzupełnij tabelę informacjami z tekstu.

( Możesz przepisać tekst i tabelkę do zeszytu lub na kartkę)

This is a bat. 

It is from Poland. It is small. 

It is a bird.

 It has got wings and legs.

It has got small eyes.

It can fly.

It can’t walk fast

 

Type of animal:

 

Country:

 

Size:

 

It has got (body parts):

 

It can

 

It can’t

 

 

2   Wykonaj Project 2 ze str. 71. podręcznika. Pracuj według planu poniżej.

Plan pracy:

1                Użyj tekstu z ćw. 1. jako wzoru.

2                Wybierz zwierzę.

3                Uzupełnij tabelę informacjami o tym zwierzęciu.

4                Opisz zwierzę, korzystając z informacji w tabeli. 

 

 

 

biologia

Wykonaj pracę dotyczącą uzależnień-temat -Uzależnienia są groźne. Praca może mieć różną formę: referatu, albumu, plakatu-( rysunek + opis). Skorzystaj z podręcznika str.130-134 i innych źródeł. 

Zadanie z historii

Dowolną techniką sporządź nowy herb Częstochowy zaprojektowany z okazji obchodów
800-lecia naszego miasta.
Prace wezmą udział w konkursie

 muzyka

1. Instrumenty perkusyjne. Podział i brzmienie.

Proszę, aby wejść na następujące strony: https://www.youtube.com/watch?v=qNMzBnuBC6Y https://www.youtube.com/watch?v=vLRJ3BBAK9k

Proszę aby dzieci zapoznały się z wiadomościami zawartymi w podręczniku str. 79-82 dotyczącymi podziału instrumentów na melodyczne i niemelodyczne.

2. Dzieciństwo Fryderyka Chopina.

Zachęcam do obejrzenia prezentacji z dzieckiem https://www.youtube.com/watch?v=myD-LXvDJ6I oraz wysłuchania https://www.youtube.com/watch?v=JwoAoII1EkQ Podręcznik str.83-86.

Plastyka

 

Praca plastyczna pt: „Moje miasto - Częstochowa”.  Format pracy A4, technika plastyczna: pastele suche, pastele olejne, farby akwarelowe, farby plakatowe, techniki mieszane.

Dla chętnych linki do obejrzenia filmów o ciekawych rozwiązaniach plastycznych:

https://www.youtube.com/watch?v=t6fmuE2KZdA

https://www.youtube.com/watch?v=05lM4_IQmAI

https://www.youtube.com/watch?v=-jAiO6namek

https://www.youtube.com/watch?v=TTrUTK0_Y1g

https://www.youtube.com/watch?v=iXl7YeYbxOM

 wychowanie fizyczne

Z pewnoscią, w nadchodzącym okresie dzieciom będzie brakowało zabaw, ruchu i aktywności fizycznej. Będzie rozpierała ich niespożyta energia. Może warto wykorzystać te chwile na wspólne ćwiczenia i zabawy z dziećmi, ileż można siedzieć wpatrzonym w komputer i telefon? Proponuje ćwiczyć po dokładnym wietrzeniu pomieszczenia, ponieważ to wspaniały sposób obrony przed wszystkimi zarazkami. Ponadto to bardzo ważny element higieny dróg oddechowych i wyściełającej je śluzówki. A to właśnie ona jest celem ataku koronawirusa. Zdrowa, odpowiednio nawilżona śluzówka skuteczniej się broni przed zakażeniem. Dbajcie o siebie i wspierajcie wzajemnie.Jolanta Paciorkowska-Cierpiał

Fajne linki zawierające propozycje cwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M

https://www.youtube.com/watch?v=RCF4y56tbjI

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U&list=PL51r3odDvU4i2sEagfuG69xoI72MpLK-i

https://www.youtube.com/watch?v=z5TgKn8tgas

https://www.youtube.com/watch?v=RCF4y56tbjI

https://www.holmesplace.com/pl/pl/blog/lifestyle/calisthenics-for-children-5-animal-style-exercises-kids-will-love

https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U&list=PLginPKNG9iSK9bp8TYP7UfsyutZX9U079

 

 

Czytaj więcej o: Klasa 4

klasa 3b

2020-03-13

1. Przeczytaj lekturę : ,,O psie, który jeździł koleją''

2. Opracuj  książeczkę lub komiks z  ilustracjami o psie Lampo w dowolnym formacie, na kartkach z bloku.

3. Książeczka lub komiks mają zawierać:
a. stronę tytułową
b. imię i nazwisko wykonawcy

4. W książeczce lub komiksie  powinny się znaleźć następujące informacje:
a. opis psa Lampo (wygląd, zwyczaje, stosunek do ludzi)
b. opis wybranej przygody
c. inne zakończenie lektury wymyślone przez autora książeczki
d. trzy zadania tekstowe, w których głównym bohaterem będzie pies Lampo. Zadania mają być dołączone do książeczki lub komiksu.

Czytaj więcej o: klasa 3b

klasa 3a

2020-03-13

Klasa IIIa:

 

1.       Przeczytajcie książkę pt. „Detektyw Pozytywka”.  
2.       Napiszcie w zeszytach metryczkę lektury, wykonajcie pod metryczką ilustrację.
3.       Napiszcie na kartce list do kolegi zachęcający do przeczytania „Detektywa Pozytywki”. (Pamiętajcie o elementach listu). 
4.       Wykonajcie zaznaczone ćwiczenia w książkach do języka polskiego oraz do matematyki. 
5.       Utrwalcie tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 100. 
6.       Pobawcie się na stronie: https://europa.eu/learning-corner/home_pl.

 jezyk angielski

Wykonaj album przedstawiający popularne zawody - minimum 5. Wykonaj rysunki na papierze formatu A4, napisz angielską nazwę zawodu ( skorzystaj ze słownika lub tłumacza
w Internecie). Opisz z tyłu kartki czynności wraz z godzinami, w których są wykonywane

 

 
Czytaj więcej o: klasa 3a

klasa 2b

2020-03-13

Szanowni Państwo, Drogie Dzieci
w związku z zaistniałą sytuacją zwracam się do wszystkich dzieci o samodzielną pracę i naukę w domu według przygotowanego przeze mnie planu pracy.
Edukacja polonistyczna:
1.Proszę, aby dzieci przeczytały Bajkę o smoku s.3- 5 oraz Legendę Poznańskie koziołki s.6-7 i wykonały ćwiczenia od s.3- 9 w Ćwicz. pol. część 3.
2.Założyć ilustrowane słowniczki ortograficzne w nowych zeszytach 16 kartkowych w linie według następującej instrukcji:
- dzielimy zeszyt na dwie części; na pierwszych 18 stronach znajdują się wyrazy z ó niewymiennym, a na pozostałych z rz niewymiennym
( ó i rz zaznaczamy na zielono)
- wykonujemy rysunek do wyrazu.
- tworzymy z tym wyrazem zdanie i zapisujemy je pod rysunkiem.
- wyrazy do wpisania w słowniczku w porządku alfabetycznym to:
ó niewymiennym- chór, córka, góry, jaskółka, Józek, król, królik , mózg, ogórek, ołówek, półka, róża, skóra, wiewiórka, wróbel, wróżka, żółty, żółw
rz niewymiennym- burza, jarzębina ,korzeń, kurz, orzechy, porządek,talerz , tchórz, rzepa, rzeka, rzodkiewka, warzywa, wierzba, zwierzęta.
Edukacja matematyczna:
1.Bardzo proszę o nauczenie się tabliczki mnożenia na 2,3 i 4.
Zachęcam wszystkie dzieci do wchodzenia na stronę internetową; www.epodręczniki.pl wczesnoszkolna /kL2_ORE_V7ZIMA
gdzie w ciekawy sposób połączycie naukę z zabawą.
Życzę Państwu i Dzieciom jak najwięcej zdrowia. Mam nadzieję, że wkrótce się zobaczymy.
L.Stępień
P.S Zachęcam wszystkich do śledzenia informacji zamieszczanych na stronie internetowej szkoły.

Czytaj więcej o: klasa 2b

klasa 2a

2020-03-13

Szanowni Państwo! Drogie Dzieci!
W związku z zaistniałą sytuacją zwracam się do wszystkich dzieci o samodzielną pracę i naukę w domu według przygotowanego przeze mnie planu pracy:
1. Proszę przeczytać 3 dowolne baśnie H. Ch. Andersena. Na kartkach z bloku wykonać do nich rysunki, a u góry zapisać ich tytuły.
2. Założyć ilustrowane słowniczki ortograficzne w nowych zeszytach 16 kartkowych w linie według następującej instrukcji:
- dzielimy zeszyt na dwie części: na pierwszych 18 stronach znajdą się wyrazy z ó niewymiennym, a na pozostałych stronach z rz niewymiennym,
- każdy wyraz zajmuje pół strony, na której piszemy u góry wyraz ( ó i rz zaznaczamy na zielono ),
- wykonujemy rysunek do wyrazu,
- pod rysunkiem układamy i zapisujemy zdanie z wyrazem ( wyraz w zdaniu podkreślamy na zielono),

- wyrazy do zapisania w słowniczku w porządku alfabetycznym to:

z ó niewymiennym: chór, córka, gory, jaskółka, Józek, król, królik, mózg, ogórek, ołówek, półka, róża, skóra, wiewiórka, wróbel, wróżka, żółty, żółw

z rz niewymiennym: burza, jarzębina, korzeń, kurz, orzechy, porządek, talerz, tchórz, rzepa, rzeka, rzodkiewka, warzywa. wierzba, zwierzęta.
3. Bardzo proszę o nauczenie się tabliczki mnożenia na 2,3 i 4.
4. Zachęcam wszystkie dzieci do wchodzenia na stronę internetową epodręczniki , gdzie w ciekawy i atrakcyjny sposób połączycie zabawę z nauką.
Link do strony to :
epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL2_ORE_V7_ZIMA_2_2_12_052_p0.html?v=622

Zachęcam wszystkich Rodziców do uważnego śledzenia informacji umieszczanych na stronie naszej szkoły oraz na facebooku.

Życzę Państwu i dzieciom dużo zdrowia. Mam nadzieję, że wkrótce się zobaczymy. Pozdrawiam !

Wasza Pani.

Jezyk angielski

Zaprojektuj dom swoich marzeń. Wykonaj rysunek na papierze formatu A 4 , nazwij pokoje
i ich wyposażenie.

Czytaj więcej o: klasa 2a

klasa 1

2020-03-13

Drodzy Uczniowie!

 

Zadania przygotowane dla Was dotyczą świata zwierząt.

 

1. Wykonajcie zaznaczone ćwiczenia w książkach do języka polskiego i matematyki.

2. Czytajcie zaznaczone teksty w podręczniku do języka polskiego zwracając uwagę na poprawność, płynność i intonację.

3. Nauczcie się na pamięć dwóch wybranych wierszyków o zwierzętach z podręcznika języka polskiego ze str. 27 i 29.

4. Wykonajcie puzzle pt."Zwierzęta".

Instrukcja:

–                 Na kartce z bloku technicznego narysuj zwierzątko na całej stronie (pamiętaj o narysowaniu tła)

–                 Potnij kartkę na 15 różnych części.

–                 Włóż puzzle do koperty.

Po powrocie do szkoły urządzimy konkurs układania puzzli.

5. Wykonajcie ilustrowany słowniczek ortograficzny (taki jak robiliśmy w szkole) do podanych wyrazów.

Wyrazy z ó: sójka, jaskółka, kózka, sówka,sokół.

Wyrazy z u: kuna, struś, emu, suseł, mamut.

6. Ćwicz dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. Napisz wymyślone przykłady na dwóch stronach w zaszycie do matematyki np. 12+3=, 15-3=.

7.Utrwalaj nazwy dni tygodnia, pór roku i miesięcy.

8. Pobaw się na stronie https://europa.eu/learning-corner/home_pl 

Język angielski,

Klasa1a

Wykonaj minimum 10 stronicowy album z ulubionymi  produktami żywnościowymi.  Możesz użyć zdjęć z gazetek reklamowych  różnych sklepów lub narysować, wykleić, czy wylepić jedzenie, albo użyć dowolnej ulubionej techniki, aby przedstawić produkt. Znajdź
w słowniku lub w Internecie nazwy wybranych produktów i umieść je w albumie.

Prace wezmą udział w konkursie i zostaną ocenione po powrocie do szkoły.

 

Czytaj więcej o: klasa 1